Lite fusk...

Har haft en jätteskön Påsk med skön ledig och mys med familjen. Igår blev det även trevligheter tillsammans med Maja och Sofie. TV-spel och tjejsnack! :) Sofie vann alla matcher utom sista för då vann jag! :) Wiho! Gäller att sluta på topp ;)
Har varit jätteduktig och avstått från godis hela helgen fram till i KVÄLL! Det blev både godis och rödvin, å oj va jag har svullat! :S Tar man en bit... tar man tio... tar man tjugo... oj oj, blir att attacka och springa fler än en gång nästa vecka!

SKÄRPNING NUSSE!

Kommentarer
Postat av: Rebeca

Hej!



Tack så mycket. Det är bra här, hur är det själv?(; Ibland är det viktigt att man unnar sig något. Jag svullade också en del under påsken, blev också rödvin och godis för min del. Duktig du är med din diet och att du gått ned så mycket. Jag håller också på att försöka gå ned i vikt. Jag har gått med i viktväktarna och har gått ned 4,2 kg hittils. (: Det som är så bra med viktväktarna det är att man får äta allt men inte hur mycket som helst. Jag vet inte hur det är med dukan dieten?

2012-04-13 @ 14:35:02
URL: http://becaaah.blogg.se/
Postat av: Anonym

Hej! :)

Det är bara bra med mig! :)

Man måste unna sig lite ibland annars orkar man inte med att banta. Bantningen får heller inte gå till överdrift och ta över ens liv, man ska inte ha ångest för att man har svullat utan man får ta det, gå vidare och kämpa på istället.

4,2kg är ju jättebra! :) Hur länge har du hållit på? Duktigt av dig! Viktväktarna har jag hört är bra och som sagt bra att man kan äta vad man vill :) Dock tyckte jag det verkade lite jobbigt att hela tiden räkna på vad man äter, räkna points och så.. :P Men det kanske det inte är när man väl kommit in i de :)

Dukan dieten går i olika faser och till en början, första veckan, får du bara äta proteiner. Sedan lägger du till grönsaker varannan dag. Grönsaksfasen håller du fram tills du nåt din målvikt. Sedan börjar du successivt lägga till kolhydrater för att så småningom kunna äta "normalt" :)

2012-04-13 @ 15:21:23
Postat av: Rebeca

Jag har hållit på sen i slutet av februari har jag för mig. Tyckte det var sjukt jobbigt i början när kroppen skulle ställa om sig. Då var man var så sugen på allt! Men nu går det jättebra tycker jag. Jag räknar mina points på nätet i ett program som är jättesmidigt. När man väl kommit in i det är det inga problem alls. Tycker är skönt att man kan äta vad man vill och att man inte behöver prioritera bort något man gillar. Om jag vill äta godis så får jag det men då får jag äta lite mindre av något annat. Okej det verkar ju funka riktigt bra för dig!

2012-04-20 @ 13:29:53
URL: http://becaaah.blogg.se/
Postat av: Nusse

Härligt! Kul att det funkar så bra! :)

Viktväktarna verkar himla bra eftersom man, precis som du sa får äta vad man vill och vad men är sugen på men kanske i mindre mängd då istället:)

Visst blir man sugen på saker, jag går och är sugen på massa saker hela tiden! Eftersom jag inte får äta pasta och potatis så blir jag jättesugen på de, så det är inte så att man bara blir sugen på godis och sådant utan just den maten man inte får äta är värst. Godissuget försvinner efter ett tag :)

Det är ju de som är såå bra med din diet. Att man får äta de man vill i lite mängd ;)

2012-04-21 @ 14:06:23
URL: http://nusse.webblogg.se/

Skriv en kommentar här:

Namn:
Om du är stamgäst

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Vad heter din blogg?

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0