Bilhaveri och Bus4you

Skulle åka från Borås lite skapligt i eftermiddags dock kom jag inte så långt... Blien tjurade ihop och det gick inte att växla. Kul start på denna helg. Stannade bilen vid en mack, lyckades få i 1an men då ville inte bilen starta utan bara stod och hosta. Till slut tog Mutt humör slut, skrek bil j*vl och stampa till på gasen vilket gjorde att den hoppade igång igen. Dock gick det inte att växla och kopplingen låg nedtryckt i av sig själv. Ringer min bilmekaniker Tobias samtidigt som jag försiktigt glider fram på 1an. Tobias sitter själv i en bil iväg från Borås så jag lite halvstressat förklarar läget. Jag frågar hur långt man vågar köra bilen på 1an och om jag i så fall kan ta mig till verkstaden, som ligger 10 min bort och man måste köra på motorvägen. Tobias frågar hur långt jag har hem och det är bara ett par minuter fast genom stan, vilket jag tycker känns bättre att köra så man slipper motorväg. Tobias säger ja, försök ta dig hem men stanna inte! För bromsar du kommer bilen hoppa till och dö och då kommer du inte få igång den igen. 
Sagt och gjort gled jag på 1an hem utan att stanna vid övergångsställen eller bromsa vid rondeller. Ett x antal arga blicka, en höjd knytnäve och ett viftande långfinger senare var jag äntligen hemma och kunde köra in på min parkeringsplats precis innan bilen dog. Tur i oturen får man väl säga... 
Efter styr och ställ och allmän irritation sitter man nu här i all fall på en buss, som dagen till ära dessutom är 35 min försenad, och filosoferar på varför allt otyg ska hända på en och samma gång för? Jaja, det kunde varit värre och nu längtar jag bara hem till familjen, ett gös vin och en skön säng! 






Kommentarer

Skriv en kommentar här:

Namn:
Om du är stamgäst

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Vad heter din blogg?

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0