Ett år går fort....

Kors i taket! Hittade min blogg och inser att det är över ett år sedan jag bloggade sist! Livet rusar förbi och detta året har gått fort!
Tog examen från Systemvetenskapsgrogrammet och Linköpings universitet hux flux (på en  vecka) fick jag jobb på ett jättetrevligt bolag i Borås och flyttade hit!
 
Att flytta till en stad man aldrig satt sin fot i innan och till en stad där man inte känner någon är ett äventyr. Det är en utmaning att för det första komma in som ny på ett nytt jobb men också komma in i en ny stad där man ska få vardagslivet att rulla på, skaffa nya vänner och känna sig hemma. Detta måste jag säga har gått över förväntan och Borås har överraskat mig stort!
 
Borås är en liten västgötsk stad mitt emellan Göteborg och Jönköping. En stad med ca 105 995 invånare, en stad där det sägs att det alltid regnar.  Dock har Borås överraskat mig stort! Det är en stad där mode och konst står i fokus, där man efter att ha gått i de små mysiga affärerna kan sätta sig och blicka ut över viskan med ett gals vin i handen och bara njuta av staden och dess skulpturer. Jag brukar jämföra Borås som ett Stockholm i miniatyr där fördelarna från en stor stad blandas med alla de fördelar som finns i en liten stad. Borås har levererat!
 
Så nu får jag väl fortsätta mitt bloggande från Borås, mitt nya liv - mitt nya äventyr!

Kommentarer

Skriv en kommentar här:

Namn:
Om du är stamgäst

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Vad heter din blogg?

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0