Dukan V.4

Fyra veckor har nu gått med dieten. Står typ fortfarande still i viktnedgången men kanske inte är så konstigt eftersom det blev en hel del fuskande förra helgen. Jag har ju i salla fall inte gått upp, vilket är positivt! :)
Jobbigt att banta denna helg dock när Påsken är här! Vi har massa godis i huset och påskmat i långa banor, som det ska vara under påsken! Har fördelen att det äts mycket ägg under påsk vilket jag gör i vanliga fall och lax vilket också är helt okej att äta för Dukan! :) Har varit duktig och än så länge hållt mig ifrån påskgodiset, får se om jag klarar mig igenom hela helgen! Men har ett jättebra knep när godissuget blir för jobbigt. Jag blandar då Skyr vaniljyoghurt och lite kakaopulver. Jag tycker personligen att Skyr yoghurt är lite söt så jag brukar blanda med lite kesella. Blir inte riktigt som chokladmousse men nästan ;) Funkar faktiskt rätt bra mot chokladsuget :)
Skyr finns i flera goda smaker. De är jättegoda, mättande och innehåller hela 16g protein. Dock är det 5 % socker i men jämfört med andra smacksatta yoghurtar är inte de så frligt då de brukar innehålla 7-8 % som minst. En annan negativ del är att Skyr är jättedyrt! Alltså inte bra för en student. Jag lyxar till det med Skyr ibland och eftersom jag tycker att den är lite söt blandar jag den med vanlig lättyoghurt eller kvarg. Jag brukar blanda ca 50-50. Detta gör att Skyren räcker till 2 tillfällen och eftersom den är sötad får man lyxa till det med den någon gång ibland :)
Har dessutom under veckan kommit igång med springandet. Blev en runda runt stångån, ca 5 km. Känndes rätt bra och gick hyfsat lätt fast jag inte sprungit sedan November.
Nya favorit yoghuten.
Har inte smakat den med hallon än, men hittills är blåbär godast! :)

Kommentarer

Skriv en kommentar här:

Namn:
Om du är stamgäst

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Vad heter din blogg?

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0