Dukan V.2

Nu har jag hållit på med Dukan dieten i lite mer än 2 veckor. Har gått ner lite drygt 4 kilo! Går inte lika snabbt mer i vikt nu som jag gjorde första veckan och framför allt första dagarna, men det går ju nedåt iaf och jag närmar mig sakta men säkrt mitt mål! :D  Men det har varit en tuff vecka. Har varit så himla sugen på choklad hela veckan :S Dessutom ha det varit middagar, fester och andra trevligheter som gör det jobbigt att banta! I torsdags var jag och Mia bjudna till Janne på raclett, en av mina favoriträtter. Men det fick bli lax och lite grönsaker istället, och en supertrevlig middag var det i alla fall!
Igår var det inflyttningsfest hos Sofie. Var också jättetrevligt men så sugen jag blev på öl när alla andra satt där å drack! :/ Det var lite tungt men klara ut de ändå! :) Ikväll är det iväg på fest igen och ikväll ska jag faktiskt fuska lite och ta ett glas vin. Inte bra men ska köra några attackdagar igen eftersåt så det ska nog bli bra! :)


Moi!

Kommentarer
Postat av: Mona

Hej, chokladsuget kan du kirra med lättkesella, kakao och strösötmedel. Helst kakao med låg fetthalt, jag lovar, det är supersmarrigt.

Jag brukar lyxa till det med lite vaniljpulver, (inte vaniljsocker) och dricka starkt kaffe till när jag längtar efter choklad.

Svar: Jag har stått still flera gånger trots att jag skött mig, och ibland har jag gått ner fast jag syndat lite. Men det man kan göra om man står still är att laborera med rytmen.

Jag började med 1/1, alltså varannan dag proteiner, varannan dag grönsaker.

Men sen ändrade jag rytm och fann att 3/4 eller 4/3 passade mig bättre.

Nu har jag ändrat igen till Proteiner mån-tis och tor-fre, Grönsaker onsdag, lördag, söndag.

Så jag föreslår att du ändrar rytm, det kan få igång viktnedgången igen.

Lycka till. /Mona

2012-03-28 @ 21:27:21
URL: http://amonazondukan.blogspot.com

Skriv en kommentar här:

Namn:
Om du är stamgäst

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Vad heter din blogg?

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0