Dukan V.3

Denna veckan har jag i princip stått still i min viktnedgång! Fattar inte varför men jag tror att kroppen stannar viktnedgången för att stabilisera sig lite. Har (om jag får säga det själv) varit duktig och fast jag höll på att få nippring för att jag var så sugen på chips, höll jag ut och åt kvarg istället ;)
Undrade lite om det var normalt att stanna upp i vikt så jag skrev till Mona på http://amonazondukan.blogspot.se/ och frågade henne om lite råd. Hon skrev tillbaka till mig ( min kan se de under kommerntarer på Dukan v.2 ) och berätta att det hade varit likadant för henne också. Hon tipsade också om hur man kan testa att variera protein och protein + grönsaker. Till exempel att äta bara protein 4 dagar i veckan och grönsaker 3 eller som Mona gör nu protein måndag-tisdag och torsdag-fredag och grönsaker onsdag, lördag och söndag. Jag ska testa mig fram lite å ser hur det går. Tror jag ska testa rytmen 3/4 och 4/3 :) Hoppas de sätter fart på förbränningen och kilorasandet! :)


Har dessutom hittat massa smarriga recept på amonazondukan.blogspot.se och på dukan forum så ikväll har jag bakat bröd som faktiskt blev jättegott och til kvällsmat blev det köttfärsbiffar med Samba oelek och keso i. Mums!
Lägger ut recepten på bloggen senare.


Nu är ska det förberedas inför tenta imorrn och sedan rapportinlämning och seminarium. Men vad gör väl en lång och jobbig dag i skolan när det ska firas med kravall och DÖMD på kvällen och restan av helgen!!! WOPWOPPPP! :D
Mitt nya godis! :D

Kommentarer

Skriv en kommentar här:

Namn:
Om du är stamgäst

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Vad heter din blogg?

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0