Nyårsförfest!

I morgon är det nyårsafton och alla stora fester ska ju ha en bra förfest! Så i kväll korkade vi upp Champagnen och hade en god middag med familjen :)


Shoppingdag!

Efter att ha fixat hästarna begav jag mig in till stan för att träffa underbaraste Naimi och Linnea. Två kompisar från gymnasiet som jag inte sätt på jättelänge! Alldeles för länge sen!
Vi gick och tog en fika på Espresso House, där vi träffade Janni (en annan kompis från gymnasiet) som jobbar där. Janni var stressad och hade mycket att gör, som vanligt, så vi andra tog vår kaffe och satte oss ner i fåtöljerna. Efter mycket kaffe och massa tjejsnack om livet så var det dags att gå. Vi sa hej hej till Janni och traskade ut på stan. Naimi var tyvärr tvungen att åka hem men jag och Linnea tog en lite sväng i affärerna. Jag köpt en ögonskugga från Studio Secrets (nr 590) och en mascara. Sedan var det dags för mig och Linnea att skiljas åt. Lite tråkigt men vi ses ju snart i Åre! ;D
På eftermiddagen blev det en tur med familjen till Sharpman, en hästbutik lite utanför Mjölby. Där blev det mycket handlat! Jag köpte bla en Pikeurjacka, ett par Hunterstrumpor i rött, vintervantar och lite till... När familjen fyllt en varuvagn och var nöjda med shoppingen åkte vi vidare till Travshoppen (en annan hästbutik i Mjölby). Där handlade vi lite till. Jag köpte ett par skor :)
Innan hemfärden blev det en sväng in på City Gross och sedan hann mamma och jag med en snabb runda på IKANO-huset.
Sammanfattningsvis har det varit en mycket bra dag och jag är mycket nöjd med mina inköp!
Linnea och Naimi på Espresso House. Gulltjejer! <3
Nya Hunterstrumpan in action!
Nya jackan....
framsidan

baksidan

 

Inte jättebra bilder på det jag handlat men hoppas ni ser ändå, annars får ni spana in det när det är på ;)


Lugnt...

Idag har det varit en lugn och skön dag. Började med att ta en lååång sovmorgon. Efter det tog jag och systrarna en mysig ridtur i solen. Underbart! Efter det har jag inte gjort något vettigt... skönt! I love Jullov!

Juldagen 2010

Juldag och självklar var systrarna Franzén ute och parta!  en mycket lyckad kväll (spec om man jämför med 2009) ;)
Först var det förfest hos Linda, Mycket trevligt! Efter några glas vin och lite glögg bar det av vidare till nästa förfest som var hos Costas. Där var det fullt ös och efter ytterligare glas alkoholhaltiga drycker bar det av ut på Ågatan. Där gled vi in lite fin på Harrys/Sliver/Riva. Där blev det påfyllning med mer alkohol och fullt ös på dansgolven!
Efter all rörelse på dansgolven blir man ju hungrig så kvällen avslutades på Burger King!
Med andra ord var det en mycket lyckad och trevlig kväll och tackar alla som var med i går och gjorde denna kvällen Legen...wait for it...dary!!!
Blev ett X-antal drinkar....

Filmmys kanske?

Världens bästa pappa monterade upp denna som jag fick i julklapp igår
Blir att ligga i sängen och se på film hela dagen imorgon...
Men nu ska det laddas för UTGÅNG!

Jul jul strålande jul...

Hoppas alla hade en lika mysig julafton som jag hade igår.
Dagen började med att hela familjen åt frukost tillsammans, sen var det dags för en ridtur. Det var jättekallt men supermysigt! Sen var det fika i puben med kaffe, glögg och mammas goda kakor mumm såå gott! Efter det var det var det blev det en duscha och hela familjen satte igång att fixa i ordning med julbod och annat som skulle fixas för sen kom släkten :)
Efter att ha ätit sig jättemätt på all god mat, samlades vi givetvis framför Tv'n för att se Kalle Anka!
Efter Kalle kom Tomten! Jag fick jättefina och bra paket, Tack Familjen!! och en åt vi gröt och julefriden var total!
Hade en jättemysig julafton med världens mysigaste familj och släkt! Love ya! <3

GOD JUL!

Önskar alla som läser denna blogg en riktigt God Jul!
Hoppas ni får en underbar dag och en fantastisk kväll, med god mat, härlig stämning och mys med nära och kära! <3
Världens godast kaka, a.k.a Granen ;)
En värmande glögg blir det nog också!

Julmys till Hästarna

Mina underbara hästar ska också känna att det är jul :) 
Knäckebröd med glasyr! 

Julefrid!

Ja, som ni alla vet så är det Julafton i morgon. Känner mig förvånansvärt lugn. Allt är fixa och det som är kvar är att slå in julklapparna vilket jag ska göra i kväll. Men känner på mig att detta är lugnet före stormen. Mamma å Pappa springer runt å fixar med allt och jag kommer nog komma på att jag glömt något... :/ 
Aja, Julen är till för att man ska ta det lugnt och bara vara med de man älskar så det är bäst att ta tillvara på detta! 
Nu ska jag gå å hjälpa mamma med allt som ska göras, sa ju de, lugnet före stormen... 
 
Just det, är det någon som vet vart man får tag på vol-au-vent? Tobbe hotar med att komma imorgon så det är bästa att vara förberedd! 
Tobbe
 

Jullov?

Var en sväng i skolan i dag...
där var det livat! 

Mamma bakar

Mamma julbakar, mumm så gott! 

Göra Jul!

Ja, nu är det snart jul och som vanligt är det mycket som ska göras innan dopparedan! I måndags drog pappa i sedvanlig ordning igång att göra Jul. Detta är något han gör varje år och han startar alltid upp ca en vecka innan jul med detta. 
Så här två dagar innan jul har övriga familjen också startat igång och börjat göra jul. Jag på min kant har Pyntat granen, fått upp julpyntet på mitt rum och i dag blev även de sista julklapparna inhandlade. Julpyntet i stallet är också uppe.
Det luktar underbart gott i hela huset då mamma bakar saffranslängd med vit choklad i. Mums så gott! Tror jag ska slicka ur skålen ;) Men först ska jag gå å slå in lite julklappar. 
Julmys!
Mammas saffranslängd

Tack du bästa!

Jag vill tacka bästaste bästa Mia för den snygga layouten på bloggen! Vad hade jag gjort utan dig vännen? <3

Gruppen "Vi som har en blogg"

Nu kan även jag gå med i gruppen "vi som har en blogg" :) Här kommer jag skriva om det som händer i mitt liv. I mitt liv som student hästtjej och allt som händer där emellan! Om ni så tycker,  läs och njut!
 

Har ni fest eller..?


Här är en bild på min häst <3


Ursäkta Röran, Jag Bygger Om. . .

Nej, det gör jag ju inte. Det är ju bästa Mia som slavar för mig medans jag sitter hemma och pillar navelludd.. Men vad har man bästa vänner till om inte det? <3


RSS 2.0