Happy Halloween!

Trick or Treat alla bloggläsare! Hoppas ni har en skrämmade bra Halloween! 
 
 
 
 
   
 
 
 
 
 
 
 

Boktips!


 
 
Kanske du är hundägare? Eller någon gång i livet varit kär? Om någon av dessa alternative, kankse båda ;) passa in på dig, kan jag tipsa om boken Ensamma hjärtan och hemlösa hundar. En mycket bra bok som handlar om hur livet kan få totalvändning, och som man till en början kanske inte alls trodde att livet skulle bli men som i slutändan till och med blir mycket bättre! 
 
Skall inte avslöja boken utan ni får läsa den själva! Men kan säga de: Bra var den! :)

Svenska Hollywood fruar

Vilket avslut det blev på året säsong av Svenska Hollywood fruar! Vilken dramatik och helt klart det bästa avsnittet någonsin! Sitter faktiskt nu å hoppas på en säsong till och på att den ska bli lika bra som kvällens avsnitt! Hoppas att det då blir lika mycket glädje, lika mycket kamera blixtar på röda mattan till den som förtjänar dem och lika lite som det blev ikväll till den som inte förtjänar dem! Men framförallt lika urartat bråk fruarna emellan! ;)
För Gunilla Persson har nog rätt ändå, vad skulle programet vara utan henne? Jaa du.. De andra fruarna hade kanske anordnat flera luncher och aktiviteter tillsammans och kanske faktiskt haft trevligt ihop! Nä, fy vilket trist program de hade kunnat bli då! ;)


Lunch a la hemmafru

Igår var jag och Erika bjudna på lunch av Amy med ett gäng andra brudar som bor här i området. Tillställningens huvudsyfte var att vi skulle äta lite, umgås och kolla på en Reality Show som Amy och hennes man var med i när de skulle gifta sig. Eftersom programmet handlade om Amy och Johns bröllop, gick hela teamt för lunchen i bröllopets tecken. Vi drack bubbel och åt tiltugg till programet och Amy hade till och med på sig en av sin brudklänningar en stund under lunchen. 
 
Det var en trevlig lunch med gott vin och bubbel! Dessutom var det kul att se programet Amy och John hade varit med i. Dessutom var det kul att träffa folk och som på alla dessa liknande tillställningar blev det en hel del tjejsnack och många skratt och mycket vin så jag och Erika var inte hemma förän halv nio på kvällen.
 
Lite lunch 
 
Amy i brudklänning 
 
Jättegod Prosecco!
 
Biorummet som de boende här har tillgång till.
Jättemysigt och här skulle man va när det är Super bowl! ;) 
 
 
 
 

Ingen topp 100...

I går var vi ute på lite Happy hour. Vi åkte till ett ställe som ingen av oss hade varit tidigare men som vi hade fått höra av några som bor i vårt område, att det skulle vara jättebra. Dock var så icke fallet! Happy hour-menyn var tråkig med litet utbud men några få viner och enbart en sorts öl, servicen var dålig och personalen allmänt kass! 
Men kvällen blev trevlig ändå, då jag hade trevligt sällskap, åt en god burgare och drack gott vin. 
 
En god Cab! 
 

Golfproffs?

I går hängde jag med Erika på hennes golfkurs. Jag som är helt nollställ när det kommer till golf och har väl inget större intresse av det heller, men det var rätt kul att se Erika när hon körde och höra vad tränaren sa åt henne. :) 
Å jag måste säga att jag, med mitt otränade golföga, tyckte att hon såg ut som ett proffs iaf! Fast de förstås, jag digga ju färgtemat på hennes bag, klubbor, skor och handske! ;) 
 
Hur som kännde jag att det här med glofklubbens Happy hour passar mig bättre än själva spelet! ;) 
 
 
Vårt nästa golfproffs? ;) 
 
 
 
 

Cake pops

Här i USA är det jätteinne med så kallade Cake pops. Det är som en kaka på en pinne doppad i choklad. Det ser ut som en klubba men är en kaka typ... därav namnet Cake pops ;) 
Jag blev jättesugen på sådanna i går kväll, så jag tänkte varför inte prova och göra dem själv. Googlade på  det för att se om och hur man kunde göra dem själv och det såg inte jättesvårt ut så jag provade, och det var förvånansvärt enkla att få till, så till och med jag lyckades! Dä ni! ;)
 
Så på kvällen blev det alltså cake pops och rödvin! Supergod kombo ni måste prova! (Det är supergott till kaffe också kan jag meddela! ;) ) 
 
Så här blev mina Cake pops! Inte de snyggaste i stan men sjukt goda! 
Som ni ser hade jag inget bra att ställa den i men en äggkartong funka fint! :) 
 
Supergott! <3 
 

Trevlig helg!

Ja, nu var det ett tag sedan jag bloggade sist! I veckan har det varit massa jobb och helgen har ägnats åt en massa roliga ävntyr så det där med bloggandet har liksom inte riktigt hunnits med, men det ska det bli ändring på nu! ;) 
 
 
I fredags var vi på en trevlig men väldigt intressant oktoberfest som anordnades här i närheten på ett flygmuseum. Det var en trevlig tillställning, men ganska snart så märkte vi att vi var de ända där typ som inte ägde sitt eget flygplan eller jet. Var bara en massa flygmänniskor där (egentligen inte helt orimligt med tanke på vart tillställningen hölls! ;) ) Trevligt var det i alla fall och varsitt snyggt glas fick vi med oss hem! ;) 
Senare på kvällen blev det drinkar å snacks på Red Robins, där Amy och Jon kom förbi och gjorde oss sällskap. Ett mycket trevligt avslut på kvällen. 
 
På lördagen bar det av till San Francisco där det först blev ett stopp för en promenad i Muri woods. Efter det begav vi oss in mot staden där det var typ kaos på grund av Fleet week, en flyguppvisning som hålls varje år. Vi åkte upp bland bergen för att titta lite och vi fick bland annat se Blue Angles flyga och trixa över och runt Gloden Gate! Jättehäftigt och det är imponerande hur nära varandra de kan flyga och med vilka små marginaler de kan utföra trix. Efter det åkte vi ner till staden där det först blev en öl och lite mat på Cheesecake Factory. Jättegott och supermysigt att sitta på deras uteservering på deras terrass och titta ut över staden. :) Efter att ha tankat i oss lite bränsle blev det shopping!! :D Vi gick på grand opening av Uniqlo, en japansk affär som nu mera finns på massor olika platser runtom i världen. Det inne var det kaos!! Har aldrig sett så mycket folk på en rea förut! Efter att ha varit där inne i typ en och en halv timme kom både Erika, jag och Alex ut med varsina fullshoppade påsar. Mitt handlande redultera i hela 5 par byxor och en sjal :) 
När vi var klarshoppade ( om nu det är möjligt att vara) i San Francisco åkte vi hem och åt en jättegod midddag som avslutades med vin och choklad, MYS! :) 
 
Söndagen startades lugnt men en god frukost på balkongen förljt av sol och bad vid poolen. Efter det blev det en liten utflykt in till San José, där det blev en jättegod fika på en jättemysig uteservering. Detta följdes sedan upp med en tur till Party City, då jag skulle ha en Halloweendräkt så jag kan gå på sittning när jag kommer hem! ;) Party City var nog den största affären jag sett med hur mycket kalas, fets och partygrejer som helst! Där kan du hitta allt från teamklasa med olika figurer, eller varför inte köra en fest i färgtema, det var allt från grejor till halloweenfesten till bröloppsfesten! Jag överdriver inte när jag säger att de hade ALLT! Efter att ha stått med bestlutsångest, och valt och velat mellan alla de dräkterna de hade, hittade jag tillslut en som jag köpte! Så nu är jag redo för Halloweensittning!!! :D Passade även på att köpa röda muggar när jag var där, ni vet såna där röda muggar de alltid har i alla amerikanska filmer när det är fest eller typ poolparty och liknande. Jag var bara tvungen att ha sånna så nu kan jag ligga och dricka öl vid poolen som en riktig amerikanare! ;)
 
Stieglöl! Visst är det snyggt glas!
Det fick jag med mig hem! :) 
 
Jag alltid lika nöjd med en öl i handen! ;) 
 
Sedan blev det Margaritas och Nachos på Red Robins! :)
 
En sväng till San Francisco! 
 
Bilfärd över Golden Gate! 
 
Promenad i skog med jätteträd! 
 
Suddig bild! Men en fantastisk utsikt! 
 
utsikt över Golden Gate! 
 
Flyguppvisning
 
Örnarna ville också vara med så de hade en egen flyguppvisning! 
 
Flygning över, runt och igenom Golden Gate! 
 
Blue Angles! 
 
San Francisco, the city of the hills! ;) 
 
Här har SAKS sina lokaler på Fifth avenue, på Union square! 
 
Söndagsfika... 
 
...under citronträdet i San José.
 
 
 
 
 
 
 
 
 

En vanlig tisdag...

Efter en dag med jobb, jobb, jobb skulle jag och Erika ta en lite shoppingtur på eftermiddagen medan Alex var och klippte sig. Dock blev det lite ändrade plander så istället för shopping blev det Happy hour med en liten öl. När Alex var klar kom han och joina oss och blev en lite öl för honom också.;)  En mycket trevlig eftermiddag/kväll så här en helt vanlig tisdag! ;D 
 
En liten öl så här på tisdagseftermiddagen! :D 
 
 

Santa Cruz och Carmel

Igår blev det en utflykt längst kusten ner till Sanat Cruz sendan länst Monerey Bay till Carmel. Blev först ett stopp för att kolla in Redwood Gorve Nature Trail där vi såg jättecoola träd som var typ hur stora som helst. Det största vi stod vid var ca 270 feet högt och runt 17 feet brätt. Bigsize-tree! Sedan fick vi en egen lite guidad tur av en snubbe vi träffade på i skogen. Han var jätterolig och han tog med oss bland annat på tågrälsvandring och på utforskning inuti träd. Vi hade jättekul i skogen faktiskt! :) Efter vår skogsprommenad åkte vi vidare till Santa Cruz där det blev en fika med den godaste cappuccion'on jag fått hittills i det här landet! Efter fikat började vi vandra ner mot havet och piren. Blev ett galsstopp på vägen i typ den häftigsate glassbaren jag sett och med den godaste glassen jag har ätit! Tre Toppar / Peggens i Falkenberg trodde jag man fick den bästa glassen, men de når inte riktigt upp hit och de har lite kvar att lära. Skicka dem på studieresa hit? Ja, varför inte! ;) Lite shoppat blev det ju förstås också av mig som vanligt! Denna gången en jättesnygg bikini som jag skall inviga vid poolen idag! ;) 
 
Nere vid havet och Piren var det strålande sol, människor sola på stranden och bada i havet, vilket jag fick veta var rätt ovanligt då de brukar blåsa rätt kallt. Men inte nu, det var härliga ljumma vindar och över 30 grader varmt!  Sanat Cruz är ju annars alla surfares mekka! 
Nere vid piren fick vi se massa gulliga och roliga djur, bland annat sjölejon som låg och solade och Pelikaner som satt och filosoferade på pirkanten.  
 
Sedan lämnade vi Santa Cruz och fortstte längst Monerey Bay mot Carmel. Blev ett litet stopp för att ta en prommenad vid havet innan vi tog oss till Carmel. I Carmel var det jättemysigt! En jättegullig liten stad precis vid havet! Där skulle man bo på starnden! ;) Efter att ha spanat in den lilla del man kunde kalla stad och vandrat lite på stranden blev det god mat och öl på en jättehärlig uteservering innan det var dags att röra sig hemmåt igen. 
 
Väl hemma var det sååå varmt, fast klockan var typ halv 9 när vi var hemma, och typ 25 grader varmt ute så vi satte oss och drack te och kaffe på balkongen. En jättemysig och ljumen kväll och det var ett perfekt avslut på en toppendag! :) 
 
Jag vid jätteträder i Redwood
 
Tåget som gick genom skogen och som man kunde åka med enda till Santa Cruz
 
Alex, Erika och jag uppe och utforskar tågrälsen! 
 
På vandring längs med rälsen. Högt upp var de! 
 
Erika och Alex på tågrälsvandring! 
 
Högt upp var vi och jag kan säga att jag märkte av min svindel lite! ;) 
 
Alex påväg ut från träd. Vi kramade inte träd, trädet krama oss! ;) 
 
Sedan kom vi till Santa Cruz... 
 
 
...Där blev det glass! 
 
 
Där gjorde de glassen efter tycke och smak som man fick välja själv!
Här är glass under process.. 
 
 
...Och här är det slutgiltiga resultatet! Bästa glassen ever!! 
 
Sedan kom vi ner till Piren, där sjölejonen låg och hade det bra! 
 
Där träffade vi även på en pelika!
Två nya vänner! Jag och Pelle! 
 
Ett stopp längst kusten! 
 
På stranden i Carmel
 
By the way, visste ni att Clint "Clintan" Eastwood bor i Carmel! Dock sprang vi inte på honom när vi var där, men nästa gång kanske... ;) 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

RSS 2.0