Elvis is in the building!

Igår var jag och såg Glada Hudikteatern och deras uppsättning Elvis. En rockande föreställning med mycket humor och sprudlande glädje! Föreställningen handlade om Elvis Presley och om hur han fick sitt skivkontrakt. Det var en resa tillbaka i tiden och det var svårt att sitta still i salongstolen på grund av den medryckande musiken och öset på scenen.
Dock fanns det några negativa inslag med föreställningen... De var att det i mellan åt var svårt att höra vad en del skådespelare sa. I mellan åt blev det lite sluddrande och det var lätta att man missade roliga delar i dialogerna. Det gjordes även en del fel i pjäsen och det tråkiga var att dessa märktes ganska väl. Trots detta var pjäsen i sin helhet var den jättebra och jag är djup imponerad av de duktiga skådisarna som egentligen inte alls är några skådespelare.De visa verkligen mig och alla andra, att bara man har glädjen och viljan kan även en amatör spela teater! De visa verkligen energi på scenen och de hade en så otrolig scennärvaro att man skulle kunna tro att de är utbildade professionella skådespelare. De visar som sagt att alla kan bara de vill och känner glädje!
Detta var det jag fick med mig när ridån hade gått ner och föreställningen var slut, känslan av att alla kan bara de vill! Så följ ditt hjärta och gör det DU drömmer om!

Drinktips #19

Kvällens drink är inte heller direkt någon drink, men på grund av att jag och mamma spenderat halva dagen åt att röja ur en av våra bodar, då den ska renoveras, och slängt massa skräp avslutades kvällen med städöl!


ÖL

valfri sort efter tycke och smak!
Häll upp i ett ölglas. Gärna rakt uppifrån och se till att det blir lite fint skum på.
Skål!


Drinktips #18

Kvällens drink är inte direkt någon drink men ack så gott att dricka ändå! Kvällens tips är nämligen ett glas rött! Perfekt i solen till en god grillad köttbit fetasallad och andra tillbehör! Nu är det sommar!! :)



Rött Vin
Valfri sort efter tycke och smak! :)


SOF 2011

Då var det över, en av de största festhelgerna på liu. SOF 2011 är förbi... Men så kul jag har haft och vilket drag det var!
För er som inte vet vad SOF är står det för Studentorkesterfestivalen och är en musikfestival för högskole- och universitetsstudenter och genomförs en helg i maj varje år. Jämna år i Uppsala och udda i Linköping. Den första festivalen i Linköping hölls 1973 och ett par år senare kom Uppsala med i bilden. Vill ni läsa mer om festivalen kan ni göra det här: http://sv.wikipedia.org/wiki/Studentorkesterfestivalen
Hela veckan innan har det varit uppladdning inför SOF med byggvecka ( där det byggs inför kårtegen) då årets bygglåt har spelats och billig öl funnits till försäljning. På Torsdagen var det sedan dags för första festardagen på SOF-området. Jag började kvällen hos Malin där vi drog igång kvällen med att färga håret på Malin och hade allmänt trevligt! Sen var det dags för förfest och sen bar det av i cab till SOF-området :)
Vi hade trevlig, men jag åkte hem tidigt då jag skulle upp och jobba dagen efter...
På fredagen var det dags igen för mer fest! Då blev det förfest hos Erika och Alex! Där hade vi det mycket trevligt med mycket dricka, skratt och skitsnack tills det var dags att bege sig upp till SOF igen :) Denna kvällen var minst lika trevlig och jag träffade på massor trevliga människor! :)
Lördagsmorgonen var seg och framåt 12 drog jag mig upp ur soffan hemma hos Erika å Alex för att äta lite frukost för att sedan göra mig lite fräsch till mamma skulle komma förbi. Då blev det fika med, vad jag nog måste påstå stans godaste bullar! Efter den goda fikan begav vi oss ut på stan för att se Kårtegen som med dunder å brak och show går genom stan. Den var bra men kändes som den var lite kortare i år än vanligt. Såg pappa som var med och spelade i Bonnkapälle. De var som vanligt bäst och showade riktigt, bland annat genom att spela badandes i fontänen. :)
Efter kåretegen begav vi oss hem till Erika och Alex för att göra oss redo inför kvällen. Blev förfest hemma hos Erikas vän Malin men grillning och andra trevligheter. En mycket lyckad kväll och sedan var det dags att bege sig till SOF-området igen. Denna gången minst lika bra som på torsdagen! Vi beställde nämligen en stor taxi, då vi var ett gäng som skulle åka, och fick till min stora glädje en limousine! :D
Resan till SOF var awesome och vi sjöng för full hals så chauffören drog upp "väggen" mellan honom och baksätet. Men vi fortsatte att sjunga på och ett tu tre så var vi framme :)
Hade en kononbra kväll inne på området med öl, trevligt folk och mycket dans på dansgolvet :)
Salo är laddad på förfest!
förfest med dator ;)
Mys under filten?
Linda och Erika
Jag och Niklas
FEST!
En fräsch ovve...
Polisen i täten av kårtegen
Bonnkapälle
Pappsen! :)
Bonnkapälle i fontänen ;)
Patrik :)
Förfest hos Malin
Glada i Liomn :)
Fler nöjda i Limon ;)
Alex festa loss på dansgolvet :)
Sammanfattning av helgen:
Helgens bästa: Att vi inte fick regn på oss förutom när vi skulle hem på söndagsmorgonen!
Limo och cab! :)
Helgens sämsta: Regn när vi skulle hem och taxikö.
Drack mest: Öl
Mest drag på dansgolvet: När de gamla godingarna spelades. Macarena , Bailando och Mr Vain m.fl.

drinktips #17

Kvällens drink är en god drink i den färg jag gillar bäst ;)
Blanda och enjoy! :)

Absolut Passion


4 cl Absolut Mandrin
2 cl Passoã
Sprite
Lime

Bygges i highballglas
Dekorera med lime

RSS 2.0