Silicon Valley

Blev en lite rundtur runt om i Silicon Valley igår. Blev en sväng runt kontroen och kolla in företagen. Balnd annat ligger Apple, Google och Facebooks kontor där. Efter det blev det en svänt till Standford. Linköpoings universitet har nåt att lära kan man lugnt säga;) Blev en tur upp och kolla på utsikten i Hoover Tower Observation Platform. Där såg man ut över hela Standfordområdet. Jättefint! Efter det blev det en jättegod lunch med ett gals vin till på ett kafe där. Efter att ha suttit på Standford och ätit och druckit gott blev det en lite shoppingtur. Blev som vanligt att jag kom hem med en påse från Victorias Seret.. ;)

När vi kom hem blev det After Shopping på balkongen och avslutade sedan med en supergod middag!

Googleskylt

Googlecykel!

Like! Här har vi Facebook

Alex och jag vid Satndford

Utsikt från Hoover Tower

Utsikt

Erika, Alex och Kristoffer uppe i Hoover Tower

Blev en "Liten" latte under shoppingturen

Happy hour och lite fredagsmys på de!

Efter en heldags slit med både jobb och skola avslutedes fredagen på bästa sätt! :) Blev först en lite happy hour på favoritstället Piatti. Blev gott rödvin och lite italienskta appertizer. Efter att ha suttit och njutit ett tag i solen, begav vi oss hem för att förbereda kvällens middag och fixa lite då Erika och Alexs vän kom på besök på kvällen. När han hade anlänt blev det mer dricka, jordgubbar och hallon följt av en supergod middag som Erika och Alex hade fixat! Baconinlindad kyckling med jättegott rödvin till! En supermysig fredagskväll helt enkelt! ;)

Supergoda hallon...

...och jordgubbar! :)

Innan middagen blev det självklat en Bud Platinum! <3

Bästa avslut på kvällen med vin och choklad
och utsikt över poolen! <3

Nu har vi dressat om efter en jättegod frukost och skall ut på äventyr runt om i omgivningarna! Får se vad denna lördag har för spännande att erbjuda! ;)

Vbar!

I kväll blev det happy hour på Vbar. Det var supertrevligt! Vbar är hotell Valencias bar, därför den heter Vbar, och ligger i Santan Row. Där blev det många goda drinkar, goda quesadillas och jättegoda minihamburgare! :)

Om ni någon gång åker hit kan jag absolut rekomendera en Happy hour på Vbar, eller varför inte bo på hotellet (Dock svindyrt tror jag! ). Hotellet var iaf jättefint och baren var supersnygg med V;n ingraverade i trästolparna runt om baren med lyse i och ovanför baren Stod det uppradade spritflaskor med rött lyse. Supersnyggt! :)

Startade upp med en French 75

Chocolate Martini<3

Quesadillas och miniburgers

Så här snygga var vi! ;)

Makers Manhattan

Red Dragon

Blev en öl också! ;)

V som i Vbar!

Den snygga röda baren

Inte jättelätt att få till en bra bild, men flaskorna
gjorde sig riktigt bra runt baren! :)

Ett litet äpple

På eftermiddagen idag blev det en lite sväng till en av Applebutikerna här i närheten för att pilla lite på nya Fånen. Å oj så fin den var!! Och såå himla lätt! :D Längtar längtar längtar tills min fina vita 5:a anländer!!

Vill ha min vita pärla nu!! ;D

Weekend in Napa!

Nu är vi hemma igen efter en fantastisk helg i Napa Valley, där vi åkter runt i den underbara naturen runt områdena Napa och Sonoma till olika vingårdar och testade viner och champagne! Strålande sol, storslagna utsikter, underbara viner och fantastiska vingårdar! Detta slår nog allt! :)

Vi startade hemifrån på lördagsmorgonen och bilade till Napa Valley och vidare mot Sonoma. Första stoppet blev på en vingård där de tillverkade enbart champagne av olika slag. Vi testade där några olika, och självklat föll jag för en som var rosa ;) nämligen en roséchampagne. Jättegod! Sedan åkte vi vidare till några andra ställen bland annat Cline Cellars där jag för första gången testade på den druvsort som idag är min absoluta favorit! Hade ingen speciell druva som jag tyckte var godare än någon annan eller någon speciell vinsort heller utan jag visste bara att jag gillade lite kraftigare, sträva, ja så kallade lite tyngre viner med mycket smak. Men efter att ha åkt runt hela helgen och bara smakat vin har jag alltså nu hittat den druva som blivit min favorit, nämligen Zinfandel. Av alla de viner vi testade som var framtagna på Zinfandel var det inte ett enda av dem som jag inte gillade och det var en positiv smakupplevelse varje gång. Zinfandel är den druva som producerar både rött, vitt och rosévin. Tyvärr har jag ännu inte smkat något rosé gjort på Zinfandel och kan därför inte uttala mig om hur de är, men det är bara en tidsfråga innan jag gör de! ;) Under vår resa var det större delen röda viner producerade av Zinfandel som vi testade och de var som sagt en uderbar smakupplevelse varje gång! Men den ABSOLUTA höjdpunkten var dag två när vi kom till en vingård vid namn Alderbrook. Där provade vi 10 olika viner och hela 5 av dem var Zinfandelviner!! :D Hittade där mitt hittills absoluta favoritvin, Aledrbrook Three Goose Zinfandel 2006. Helt underbart rödvin! Dessvärre går ju detta bara att köpa på Alderbrook eller om man är med i deras medlemsklubb och typ måste köpa svindyra viner varej kvartal! Supergott var det i alla fall! ;) Men det som slog allt och var den bästa smakupplevelse jag haft i hela mitt liv, det känndes som man var i sjunde himelen och det går inte att beskriva denna smak utan den MÅSTE upplevas! Man blev lycklig i både hjärta och själ och det kändes som en massa lycko- och kärlekshormoner fladdrade runt i kroppen! Detta var när vi fick testa Aledrbrook Zinfandel Port och till detta cholkaddoppade blåbär! Först ta en sipp av Zinfandel Port, sedan en tugga av de chokladdoppade blåbäret och därefter sen sipp av Portvinet igen! Det var ren och skär lycka<3 Får ni möjlighet någon gång i livet, åk dit och testa denna kombination! Har aldrig upplevt något så underbart innan! <3

På lördagskvällen var vi på en jättemysig liten Italiensk restaurang med jättegod mat! De var upplagt så att man åt några små rätter, så alla fick smaka allt typ.. Det var jättegott och jättetrevligt! :) Efter maten blev det tillbaka till hotellet för att sova så vi skulle orka upp dagen efter och testa ännu mera vin! ;)

Förutom Alderbrook dag 2, blev det även Bella winery där provningen ägde rum i en "grotta" eller en vinkällare, Ferrari-Carano där de hade en fantastisk trädgård och ett underbart hus med världens utsikt, Coppola där vi åt lunch vid deras utebar och där man kunde bada i deras pool och självklart var vi tvugna att stanna till på Alexander Vally Vineyards! ;) och ett par ställen till! :)

Har haft en Fantastisk helg! Tack Erika och Alex för de!!! Och jag kommer utan tvekan att åka dit igen! En av de bästa helgerna Ever!! <3

Helgen i bilder:

Alex och Erika utanför Domaine Carneros

Provning av Champagne Domaine Carneros

Staty av en winemaker!

Erika å Alex vid Cline

Åsnor som de hade på Cline

Jacuzzi Family Vineryard

Erika å jag utanför Chateau st Jean

Var riktigt gott att bryta av med
en öl efter allt vin! ;)

Alex under en korkek vid Ferrari-Carano

Vinkällaren på Ferrari-Carano

Bella Winery

Erika och Alex vid ingången till Bella Winery Cave

Alexander vid Alexander Valley! :)

En tripp till Nappa!

Nu blir det lite paus på bloggen. I dag drar vi nämligen till Nappa Valley, och jag kommer då inte ha tillgång till att blogga! ;)

Vi skall bo över i Nappa en natt och åka runt till en massa vingårdar å bara ha det bra! :) Kommer bli såå mysigt! :)

Vi hörs på söndag!
Puss å hej! See you sunday! ;)

AW!

Idag blev det After Work på vår när korg som ligger typ två steg från vårt hus. Och vilken närkrog sen! En jättetrevlig Italiensk restaurang som har Happy hour där en drink kostar 6 dollar och ett glas vin 4. Helt undebart! Deras uteservering slår allt! Dessutom bortset från supergoda Cosmos och Margaritas, får man jättegott nybakat bröd som doppas i en jättegod olivolje- och balsamvinäger blandning med chilli och vitlök och massa annat gott! Hur underbart som helst! :D

Idag när vi var där joinade även Erika och Alex vän Amy och hennes man plus ett par kompisar till henne. Mycket trevligt och jag fick chans att träna min engelska ytterligare! ;) Dessutom "råkade" Amy nämna för servitören att Erika fylde år ( vilket ni som följer bloggen vet att hon gjorde i onsdags) så hon fick in glass med ljus i och det sjöngs för henne! Lite kul faktiskt och glassen var jättegod! :D

Efter ett par drinkar och några glas vin gick vi hem och åt en supergod middag!
Nu blir det en lugn kväll resten för imorrn blir det upp tidigt då vi dara till Nappa! :)

Jag med en Margarita!

Fina Erika å Alex!

Men det roligaste av allt under eftermiddagen/kvällen, var att både Amys man plus en av Amys vänninors man, som var med idag jobbar på Apple, men ingen av dem har skaffat Iphone 5 ännu. Men det har jag! Lite coolt!! ;D

Inte bra ännu...

Fick ju ont i vaden när jag var ute och sprang i måndags. Har vilat sedan dess å tänkte att i dag, idag kan jag nog ut å springa en liten lugn runda. Men inte då!! Efter typ en kilometer började vaden gör ont igen... :( Jäkla skit att man inte ska kunna vara frisk och ut å springa när man känner för det och när man här kan passa på att vara ute å springa i lite bra väder... Men men det är väl så.. saker å ting får inte flyta på för lätt i livet..
I helgen drar vi till Nappa så då får jag vila upp mig lite så får jag ta nya tag på måndag igen å hoppas på att det känns bättre då! :)
Sen är ju inte jag jättebra på att ta det lugnt även fast det gör ont, så pressa mig igenom 5km gjorde jag i alla fall, vet inte om det var så jättesmart och läkarna har nog en del att säga om den saken, men va sjutton, ibland måste man tänja lite på gränserna för å se vad man klarar av ;)

Men nu blir de iaf vila! Nu en sväng ner till poolen innan vi drar igång med fredagsmys! :D

Grillunch

I dag blev det grillat till lunch. Alex grilla jättegod kyckling och va satt ute och åt. Älskar detta klimatet då man kan äta ute när man vill och känner för det! Supermys! :)

Grillmästare Alex!

Fira Erika del 3

Efter en hel dag med firande av Erikas födelsedag avslutade vi storslaget med en supergod middag på italienska restaurangen Maggiano's Little Italy
Supergott och supermysig!

Nöjd födelsedagstjej! :D

Fira Erika del 2

Vi fortsätter vårt firande av Erika här i Ca! Blev en liten utflykt med jättemysig lunch på en vingård! Hur mysigt och trevligt som helst! Gott vin och Alex hade fixat supergod picknick, med bland annat jordgubbar som är min favorit! :D

Fina Erika och Alex! <3

Picknick och gott vin!

Lilla jag ;)

En Påfågel som spatserade omkring på området

Vingård

Fira Erika del 1

Nu har firandet av Erikas födelsedag dragit igång! :D
Efter en mycket god frukost med Bagel, Turkey, kaffe och te fortsatte vi med rosa skumpa och American chocolate cake! Supergott!! :D

Tårta!

Färdigdekorerad tårta

Födelsedagsbarnet! :D

Tre Svenskar äter tårta som En amerikanare! ;)

Allure Pink Moscato!

Happy Birthday!

I dag fyller min underbara syster år!!
Grattis Grattis Grattis!!!

On the contrary, Americans!

Har kvar den Svenska andan här så ikväll beter vi oss lite tvärtom från Amerikanarna, nämligen äter pannkakor på kvällen istället för på morgonen! ;)

Jättegoda pannkakor med sylt och färska hallon! Mums! :)

Lite sol

Efter att ha jobbat ett tag blir det nu att lägga sig vid poolen och sola lite. Skönt!
Hur sa ni att vädret var hemma? ;)

Lite läsning vid poolen

Besök i Saratoga

Igår var vi och besökte Kathrine i Saratoga. På vägen dit stannade vi till vid Montalvo och gick upp genom skogen för att titta på utsikten. Det var nåt av de jobbigaste jag gjort! De uppförsbackarna var inte att leka med!! Men väl där uppe var det jättefint och man såg typ allt där uppifrån :)

Hos Kathrine blev det sedan en fika. Hon hade också jättefin utsikt från sitt hus och man kunde se enda bort till San Francisco bay. Kathrine har dessutom inte bara vindruvsodling vid sin vingård utan även hemma i trädgården också, så vi fick smaka vindruvor direkt från vindruvsplantan. De var jättegoda! :)

Egenodlade vindruvor.
Jättegott!

Men jäkla skit också...

Var ute och sprang med Erika å Alex nyss, det gick sådär... Efter typ 3 km började vaden strejka! :(
Inte bra så blev bara en lite runda på ca 5km i typ myrtempo! :/
Vet inte om det är för att jag tränat varje dag sedan jag kom hit och det alltså är en vanesak att vaden inte riktigt är med på träningstempot ännu eller om det helt enkelt är så att det blivit lite mycket löpband på seanste tiden. Kan också vara så att den bara är lite trött efter att ha gått de sjuka backarna i San Francisco igår... Hoppas på de senaste alternativet och att jag ska vara på banan ingen snart. Får träna lite lugnt i någon dag eller två så får vi se om det blir bättre sedan.

Nu blir det dusch och lunch innan det är dags att ge sig av till Kathrine.

Promenerade backe upp och backe ner i San Francisco!

Måndagsmorgon

I dag är det måndag och det är faktiskt lite grått och dystert ute. Nä, det är inte grått och dystert för att det är måndag utan för att hösten börjar närma sig här. Men är inte orolig, solen dyker alltid upp någon gång under dagen :)

Nu blir det att jobba lite, jag kan ju inte bara glida runt och vara ledig! ;) Sedan blir det en springtur med Alex. I eftermiddag skall jag och Erika åka och hälsa på Kathrine.

Utsikt från balkongen på hills;en

San Francisco

Blev en tur till San Francisco idag. Där blev det ännu mera shopping, mysig fika i solen, god lunch i de Italienska kvarteren och ett besök vid Pier 39 och Fishermans's Wharf. En mycket trevlig utflykt och det får nog bli fler turer till San Francisco innan jag åker härifrån! ;)

Lite bilder från dagen:

Welcome to San Francisco!

Där var det Kinesisk parad när vi kom fram

Kinaparad!

När det är Parad klättrar folk upp på biltaken för att se bättre! :)

Jag i hjärtat av San Francisco

Vid ingången till chinatown

I chinatown använder man fönstrena som klädhängare

Lunch och vin på italiensk restaurang, mycket gott!

Syrran å jag påväg ner till havet och Pier 39

Sjölejon som solar vid Pier 39

Sjölejon :)

Jag vid ett blåsigt Pier 39

Snygga Erika och Alex i blåsten!

Alcatraz

Mina nya Converse med Vin- och Drinkaglas på!
(Av någon anledning tyckte Syrran att Vinglas-mönstret passade mig precis! ;) )

Söndagsmorgon

God kväll Sverige!

Här har vi precis ätit söndagsfrukost och skall snart ge oss i väg för nya spännande äventyr i stora landet!
Solen strålar som vanligt, vädret är varmt och himelen blå! <3
Får se vad det blir för hitte på i dag... To be continued.. ;)

Söndagsfrukost

Have you tried turning it off and on again?

På grund av litet tekninsk missöde med laddaren till min dator, har min kära dator varit helt död denna veckan! Men nu har Alex anlänt hem igen så nu är problemet fixa och min dator funkar som den ska igen! :)
Till följd av detta tekniska missöde har jag inte kunnat blogga på hela veckan, men nu är det fart på grejorna igen och jag kan nu fortsätta uppdatera bloggen som tidigare!
Tur att man bor i landet med stort i innan, när man har en Mac! ;)

Veckan har i övrigt flutit på med solande, träning, Shopping och lite jobb på de! Och på tal om shopping, tömde mitt kort efter första veckan här... bådar inte gått eftersom jag skall vara här en tid framöver... :S Men även de problemet är fixat ;) Men om jag fortsätter i samma mönster som tidigare, vilket jag vet att jag kommer göra, kommer både kortet, sparkontot och alla andra konton jag har skrika tomt och jag kommer typ hamna i lyxfällan! ;) Elller nä.. så långt som till Lyxfällan skall de väl inte gå.. hoppas jag! ;)  Men det är det helt klart värt!!

Så vad gör man då om man har tekniska problem med sin dator? Kolla in vad supporten säger om saken: >>http://www.youtube.com/watch?v=p85xwZ_OLX0<<

Mera shopping!

Blev en dag med shopping i dag också. Tömde typ hela Abercrombie & Fitch butiken! Sånt som händer när de är rea!! :D

I övrigt har det inte hänt så mycket idag... Efter 5 timmar shopping blev det lite mat å sedan slappa i soffan! :)

Shopping!

Strtade dagen med ett träningspass på gymmet, efter de blev det frukost och en kaffe från Peets!
Efter de att Erika och jag vinkat av Alex, som skall hem en sväng till Sverige, åkte vi iväg för en shoppingtur. Och oj va jag handlade sen!! Nya löparskor, tröjor från Tommy Hillfiger, tröja från Abercrombie and Fitch, Jeans Levi's. Blev även BH och hela 5 par trosor från Victoria's Secret! :D

Mycket handlat blev de och mer skall de bli då jag ännu inte har köpt de jag var ute efter att köpa! ;)

Nu bler det myskväll med Erika och var sin Corona! ;)

Shopping, shopping, shopping!! :D

Fredagsmys!

I dag har det varit en lugn och skön dag! Startade dagen med litet träningspass på gymmet och sedan en simtur i poolen! Superstart på dagen! ;) Efter det blev det en tur till mataffären för att inhandla lunch med Erika, och vilken mataffär! Den största och frächaste jag sett och de har verkligen allt!!! :) Blev lite inköp till lunchen men även lite till kvällen, bland annat vin. Älskar att man kan gå ner till närmast mataffär och köpa vin eller kyld öl och champagne!

Efter lunchen hängde Erika och jag vid poolen. Bättre väder här än vad det är en svensk sommar! Detta resulterade i att jag brände mig! Ser nu ut som dannebrogen! Har fått jätteful bränna och är typ knallröd förutom under hakan där jag är likvit!! Ser förjäkligt ut så det får nog rättas till imorrn! Får ligga med huvudet rätt upp i solstolen imorrn! ;)

Vid poolen

Blev en Frappe på Peets :)

Ny favoritöl! Budweiser Platinum! <3

Pool by nigth! Utsikt från baklongen

By the way! Kommer ni ihåg Facebook-fenomenet Boo?!?
Det visa sig att han bor i samma hus som Vi! Celebrity home!!! ;)

En liten bild på Boo för er som inte kommer ihåg honom! ;)

12 timmar flyg...

Nu har jag äntligen anlänt till San José! :) Jag var lagom pigg när jag landa... 12 timmar flygning och jet lagad! Men det var skönt att vara framme och vädret här är underbart! +25 grader och strålande sol! Så efter att ha lämnat in mina väskor i lägeheten blev det att svida om till shorts och ta en sväng runt i omgivningarna! Det är verkligen jättefint här med palmer, tennisbanor och välskötta gräsområden! Efter att jag spanat in området, gick jag och Erika och la oss vid poolen! Superskönt att bada och nästan ännu skönare att få vila lite i solen! ;)

På kvällen åkte vi och åt kinamat innan jag var så trött att jag däcka! Somna som en klubbad vid halv nio! Tidsomställning YAY!! ;)

Lite bilder från flygresan:

Hej då LInköping! Hello California! :D

Up in the air!

kan ha de rätt trevligt på flyg också... ;)

Bara timmar kvar!

Nu är det bara några timmar kvar innan planet går! Börjar kännas "på riktigt nu" och tror jag börjar få lite resfeber i form att jag hela tiden har en känsla av att jag har glömt nåt! Men vad skulle de vara? Och om det mot förmodan är så att jag verkligen har glömt någonting, finns ju allt att skaffa där...
Kommer bli en lång natt och en lång resa på nära 12 timmar... men å så spännande det sak bli!!

Vi hörs när jag landat på andra sidan Atlanten! ;)

träningsvecka 3

Denna veckan har jag inte hunnit med någon träning alls nästan, förutom lite prommenader, och som ni märkt har jag inte hunnit blogga heller för den delen... Den senste veckan har varit full med tentaplugg, annat plugg, förberedelser inför resan, lite fadderaktivitet (mycket lite), planering och packning!
Oj oj, det börjar slå mig nu att det inte är långt kvar innan jag sitter på planet! Ska bli såå kul! Är så spänd och exalterad över detta! :D Hoppas allt gör som planerat de sista dagarna nu fram till avfärd och att resan går smidigt! :)

Eftersom träningen kommit av sig blir det att följa schemat på nivå 1 nästa vecka också... känns som jag måste träna på lite så jag kommer vidare i nivå snart!! Aja, det löser sig! Får se om de blir någon träning alls när jag är borta! ;)