The Horse and Hound

I Måndags var det officiell invigning av The Horse and Hound. Jag med familj var där och åt supergod mat och drack massa öl och vin! Det var jättetrevlig stämning med trevlig personal och trubadur!
The Horse and Hound är en gastropub inredd i engelsk stil med fina detaljer i form av hästar och hundar. Det är ett jättemysigt ställe för dig som vill äta gott, få möjlighet att välja bland en uppsjö av ölsorter och bara ha det trevlig! :)
Det var en supertrevlig invigning, där röda mattan självklart var utrullad, god mat, underbar efterrätts buffé och gratis öl och vin!
Tack Tobbe för att du gjorde så att vi fick gå på denna trevliga tillställning!

Agilityträning!

Var agilityträning i onsdags. Jag har världens finaste hund! <3
Inte nog med att han gjorde allt matte sa utan han var bäst i gruppen! :) Nu blir det att träna vidare i samma bana för snart blir det till att börja tävla!!


to be continued...

Internetfel!

Igår blev det fel på vårt internet. Så handikappad och off man blir så fort tekniken lägger av! Efter att ha bytt router (som jag trodde orsakade felet) Fungerade ändå inte. Efter att ha pillat en stund, misstänkte jag att det var jacket det var fel på. För att kolla att det inte var störningar hos Telia ringde jag upp deras suport! Efter att ha knappat mig fram till vad jag ville ha hjälp med, kom jag fram till ytterligare en röst som frågade vad felet gällde. Jag sa att det var bredbandet och hamnade då i telefonkö för att få prata med en person. Undertiden jag sitter i kön och får med jämna mellanrum höra vilket könummer jag har avbryts det helt plötsligt och en kvinnlig röst säger "Du vet väl att du kan lösa dina problem via internet! Eller så mailar du din fråga till oss så får du svar snabbt!" JA, Telia! Jag hade gärna löst mitt problem via internet om jag hade haft ett som fungerade!! :P

(Kal)asmottagning '11

Kalasmottagningen 2011, vilken flopp! Dåligt arrangerat, dåligt drag och otrevlig personal!
Kalasmottagningen hålls varje år och har de senaste åren varit i Cloetta Center. Det är ett samarbete mellan Linköpings kommun och Linköpings Universitet för att välkomna de nya studenterna till vår stad. Under dagen är det en mässa där studenterna får träffa företag, få info om vilka föreningar och organisationer som finns på Universitetet m.m. På kvällen är det scenshow, konsert och sedan är det fest!
I år misslyckades de med kvällsaktiviteterna totalt! Allt från dålig planering, otrevlig personal och inte minst en hysterisk arrangör! Jag tycker att det rent ut sagt är pinsamt att nya studenter och nya människor blir bemötta på ett så uselt sätt när de kommer och ska ha trevligt i vår stad! Förstår om många av dem aldrig mer vill gå till Cloetta Center!
Ska tilläggas att Kalasmottagningen brukar vara en trevlig tillställning där studenter känner sig välkomna till Linköping!
Om de vill få folk att gå på kalasmottagningen och om Linköpings kommun vill ha bra ryckte kommer här lite tips:
1. Trevligare personal
2. Inte hetsa folk att dricka och sedan tvinga ut dem pga att baren stänger, vid 22:30!
3. Om de vill ha efterfesten ute, fixa ett smidigare sätt att få ut och dit folk! Kanske till och med ha allt ute?
4. Lura inte era kunder! Studenter är inte dumma i huvudet, en studentöl kostar inte 48 kr!
5. Om ni vägrar ta kort på efterfesten, släpp då in folk till bankomaten eller informera om att man måste ha kontanter med sig innan! ( Men ni kanske inte vill sälja något?)
Summa summarum: Kalasmottagningen var bättre förr!!

Tillbaka till livet!

Idag var det jobbigt att gå till skolan!! Efter två veckor som fadder till de nya på systemvetenskap, var jag knappt människa när jag gick till skolan idag! Men oj så skoj vi har haft! :) Trevliga faddrar, trevliga nollan och roliga fester har det varit två enastående veckor! Vi har haft landskamp, umgåtts i nollegruppen och festat ihop. Kanske så pass mycket att vi nu inte vet hur vi faddrar å nollan ska klara oss utan varandra... eller ;)
Det hela avslutades i söndags med dunder å brak med en jättetrevlig sittning! Nu blir det minst en månads återhämtning... ja iaf till imorrn för då blir det Kalasmottagningen!! :)
Bra jobbat alla ansvariga på SVP för ett supernolle-p! Hoppas alla nollan har haft lika kul som vi faddrar haft! :)
P.S Jag har bästa nollegruppen med absolut bästa nollan! Killar ni är AWESOME!

Ta tag i saker å ting!

Nu måste jag faktiskt ta tag i det här med bloggen igen! Kan ju inte ha en blogg utan att blogga!! Känns ju väldigt meningslöst!
Anledningen till att det inte blivit nåt bloggande är för att det varit väldigt fullt upp den senaste tiden! Nu har ju skolan dragit igång igen, mycket att fixa till dess! Sen har jag varit Fadder på SVP så nollningen har tagit mestadelen av min tid! Men men Kul är det!! :)
Men jag lovar er att det ska bli ordning på torpet och lite mer bloggande fram över! :)

RSS 2.0