Världens bästa!

Var på hoppträning med Anni! Gick såå jäkla bra!!! Även fast jag gjorde lite småmissar gick hon klockrent och gjorde inte en miss! Innan träningen kände jag att det kunde gå hur som helst, Anni var jättepigg och jag har inte hopptränat sen innan sommaren så jag kände mig lite ringrostig! Efter uppvärmingen kändes allt jättera och efter att Maud ( min tränare) skällt lite på mig att jag ska sitta mer still var det dags att hoppa bana. Banan gick så himla bra, även fast vi skulle ta det lugnt eftersom jag var lite ringrostig fick vi hoppa högt och det gjorde vi utan problem. Anni var högt över alla hinder, sög tag i hindrena och det märktes att hon älskade detta. Det kändes som om vi kunde hoppa hur högt som helst!

Med andra ord, Jag har världens finaste häst!! <3


Världens finaste Häst! <3

Blossa '11

Igår kväll var det glöggprovning här hemma. Glöggen som provades var årets årgångsglögg fårn blossa. :)
I år är glöggen smaksatt med kaffe. Smaken var god och hade inte så genomträngande kaffesmak, så även den som inte gillar kaffe kan dricka den. Jag smakade den både varm och kall och jag föredrar den varm, även om kaffesmaken blev tydligare när man drack glöggen kall. Flaskan är genomskinlig i frostat glas men ser brun ut då vätskan i är brun. På flaskan är givetvis året tryck men det är även andra siffror som pryder den. Dessa siffror är koordinater från Finac Las Delicias, den plantage i El Salvador där kaffebönorna har odlats, vilket jag tyckte var en schyst detalj!:)
Årets glögg var inte den godaste Blossa tagit fram man den smaka helt klart bra! :)
Betyget på årets glögg blir där med 3,5/5.
För er som vill ha mer Blossa klicka här --> http://www.youtube.com/watch?v=Ynh54UlqGaw

5 km

Idag har jag gjort något jag aldrig trodde att jag skulle göra! Jag har sprungit 5 km med Sofia! Jag har alltid hatat att springa och framför allt har jag aldrig kunnat springa! Har jag någon enstaka gång i mitt liv gett mig ut för att springa har jag bara känt "Herre gud så tråkigt!!" eller "jaha vad ska detta ge? Det är ju bara vidrigt jobbigt!". Men i somras pratade Sofia om att springa Falkenbergs stadslopp som är 1 mil. Min reaktion var " EN MIL!!! Vet du hur långt det är? Aldrig att jag skulle kunna springa en mil!" Sofia tyckte inte det var lika skrämmande som jag, men det kan ju bero på att hon är ute och springer då och då å typ inte alls tycker det är jobbigt utan skuttar runt 5:an som ingenting! Detta fick mig däremot att börja fundera så jag bestämde mig för att försöka träna upp min springförmåga. Så gick och köpta mig springkläder och utrustning så jag var tvungen att springa för att använda dem. Började lite lugnt med intervallträning några gånger i veckan och för varje vecka ökade jag på springandet och minskade gången lite. Det flöt på rätt bra och gick ganska snabbt att jobba upp både springteknik och kondis! Tyvärr blev det ett uppehåll i springandet under Nolle-p och efter det en period med förkyldning så tappade springandet lite:/ Men nu är jag alltså igång igen och har idag, faktiskt utan större svårigheter och utan att dö när jag väl var i mål, alltså sprungit 5 Km! Känner mig nöjd!! :D
Man ser aldrig fräsch ut efter man sprungit
men här är jag och Sofia efter att ha sprungit en runda:)

Ett litet musiktips

Tänkte tipsa om ett jättebra band. Det är ett gäng unga killar från Linköping som startat ett band som heter JULY CRISIS! Detta bandet borde ni verkligen lyssna på! Lyssna på dem på http://julycrisis.com/. De hade spelning igår på flamman men tror det snart kommer en ny chans att få se dem :) Musiken är jättebra och på spelningarna är det världens drag! så in på deras hemsida och lyssna, lyssna!



Weekend i Stockholm!

I helgen drog jag och syrrorna upp till kusinen i Stockholm! Blev en riktig myshelg med strålande sol, shopping tillsammans med bästa tjejerna!
När vi kom upp i fredags hade kusinen lagat supergod mat! Blev en riktig myskväll med god mat gott vin och trevlig sällskap! Under kvällen tittade även Carros kompis Elsa förbi tillsammans med en kompis. Blev mycket tjejsnack och härliga skratt! :)
På löradagen blev det Shopping för hela slanten! Vi var ute på stan runt 10-10.30. Det var underbart väder, varmt och soligt! :) Gick å shoppade på alla möjliga ställen, bla har ju Abercrombie & Fitch öppnat i Gallerian. Mycket trevligt att bara gå förbi den affären då det står vältränade killar i badbyxor vid ingången! ;) (Nice shopping de! )
Träffade Christoffer som tog en fika med oss och sedan gick med en sväng på stan. Blev en god lunch på Vapiano som uppladdning för att sedan springa några timmar till på stan. När vi gått på stan till 19.00 började fötterna bli lite trötta så då var det dags för en aftershopping öl! Träffade Sofias kompis Andre som tog oss till ett jättemysigt ställe, Mälarpaviljongen, där vi satt på deras flytbrygga i vattnet i solen och tog en välförtjänt öl! :) När vi hade druckit upp var det dags att vända hemåt. Väl hemma gjorde vi tapas. Super gott med jättegott vin till!
Efter frukos på söndagen var det dags att vända hem igen. Man blir seg av att sitta på en buss i några timmar!
Hade en supertrevlig helg, fast det var lite skönt att komma hem, och det dröjer nog inte länge innan vi kommer tillbaka till Stora huvudstaden! :)
Tack systrarna och Tack Kusin vitamin för en underbart trevlig helg! Det får vi göra om snart igen! :)

RSS 2.0