Det jag aldrig skulle göra...

Jag har gjort de jag svor på att jag aldrig skulle göra. Jag springer nu mera milen! Jag som i sommras typ hånskratta när Sofia föreslog att vi skulle springa Falkenbergsloppet (lite mer än milen) denna sommar, och konstatera att jag aldrig kommer springa så långt! 5km kan jag gå med på men inte en mil!
Men nu är läget ett helt annat! ;) Tack vare Salo, som är enligt mig världens bästa coach, tar jag mig alltså runt milen, lite ansträngt men ändå utan att kolappsa fullständigt!

Den 31 maj blir det milen i blodomloppet, räknar inte med någon jättebra tid, men runt ska jag ta mig! :)
Första gången trodde jag att jag skulle dö vid 8 km, men nådde mitt mål tack vare min awesome coach! :) Trodde att det skulle bli lättera med tiden men i tisdags var det TUGNT att ta sig runt! Seg i benen och dessutom höll ryggen på å dö! Har aldrig kännt fläskfiléerna i ryggen så tydligt som jag gjorde då! Men som min kära coach sa: Alltid trevligt att upptäcka nya muskler!

Nu blir det att kocentrera sig på att få upp tempot på denna distans. Jag springer sjukt långsamt men skall försöka förbättre min tid lite varje gång. Får se vad tiden blir i blodomloppet men har som mål att inte ta mig i mål sist ;)





Så här ofräch men nöjd kan man vara efter sin första milenrunda! ;)


Dukan V.6

Nu är det officiellt, jag har gått ner en klädstorlek! :D Har märkt hur mina kläder börjat sitta lite löst så jag beställde hem ett par byxor från nätet i en storlekt mindre än vad jag brukar ha. Var en liten nagelbitare när jag fick hem dem i veckan, men de satt som en smäck! :D Känns jättebra och nu blir det att införskaffa en ny garderob ;)

Löpningen går också framåt och jag springer nu nästan en mil. Hade man frågat mig för typ en månad sen hade jag aldrig sagt att jag skulle springa en mil nu. Har aldrig gillat att springa och de har inte varit en träningsform för mig, men nu tycker jag faktiskt om de och jag peppar å längtar lite till att komma ut i spåret igen. Har min coach att tacka för detta! Utan honom hade jag aldrig sprungit en mil! Han är BÄST! :D

Nu är det bara att kämpa på! Har bara 4 kilo kvar till min målvikt! :)

Mina nya byxor <3

Dukan v.5

Denna veckan har resultatet blivit lite bättre än förr veckan. Har gått ner 0.40kg så lite nedgång ialla fall :D
Har ju som sagt tagit tag i springandet igen och i tisdags blev det utökning så jag sprang 6 km. Tanken är att jag ska öka på en kilometer i veckan, får se om jag kan hålla det men än så länge känns det bra och har faktiskt inte haft någon vidare värst träningvärk än, men det kommer väl som ett brev på posten när jag utökar sträckan eller så betyder det att jag måste ta i lite mer när jag springer;) Med rätt inställning och framförallt rätt coach ska det gå!
Måste kämpa på med springandet eftersom jag ska spinga milen den 30/5.

Lite fusk...

Har haft en jätteskön Påsk med skön ledig och mys med familjen. Igår blev det även trevligheter tillsammans med Maja och Sofie. TV-spel och tjejsnack! :) Sofie vann alla matcher utom sista för då vann jag! :) Wiho! Gäller att sluta på topp ;)
Har varit jätteduktig och avstått från godis hela helgen fram till i KVÄLL! Det blev både godis och rödvin, å oj va jag har svullat! :S Tar man en bit... tar man tio... tar man tjugo... oj oj, blir att attacka och springa fler än en gång nästa vecka!

SKÄRPNING NUSSE!

Glad Påsk!

Glad Påsk alla bloggläsare! :)
Hoppas ni äter mycket påskmat och massor påskgodis!! <3



Dukan V.4

Fyra veckor har nu gått med dieten. Står typ fortfarande still i viktnedgången men kanske inte är så konstigt eftersom det blev en hel del fuskande förra helgen. Jag har ju i salla fall inte gått upp, vilket är positivt! :)
Jobbigt att banta denna helg dock när Påsken är här! Vi har massa godis i huset och påskmat i långa banor, som det ska vara under påsken! Har fördelen att det äts mycket ägg under påsk vilket jag gör i vanliga fall och lax vilket också är helt okej att äta för Dukan! :) Har varit duktig och än så länge hållt mig ifrån påskgodiset, får se om jag klarar mig igenom hela helgen! Men har ett jättebra knep när godissuget blir för jobbigt. Jag blandar då Skyr vaniljyoghurt och lite kakaopulver. Jag tycker personligen att Skyr yoghurt är lite söt så jag brukar blanda med lite kesella. Blir inte riktigt som chokladmousse men nästan ;) Funkar faktiskt rätt bra mot chokladsuget :)
Skyr finns i flera goda smaker. De är jättegoda, mättande och innehåller hela 16g protein. Dock är det 5 % socker i men jämfört med andra smacksatta yoghurtar är inte de så frligt då de brukar innehålla 7-8 % som minst. En annan negativ del är att Skyr är jättedyrt! Alltså inte bra för en student. Jag lyxar till det med Skyr ibland och eftersom jag tycker att den är lite söt blandar jag den med vanlig lättyoghurt eller kvarg. Jag brukar blanda ca 50-50. Detta gör att Skyren räcker till 2 tillfällen och eftersom den är sötad får man lyxa till det med den någon gång ibland :)
Har dessutom under veckan kommit igång med springandet. Blev en runda runt stångån, ca 5 km. Känndes rätt bra och gick hyfsat lätt fast jag inte sprungit sedan November.
Nya favorit yoghuten.
Har inte smakat den med hallon än, men hittills är blåbär godast! :)

Släkten är Bäst!

Blev som sagt 4-dagars i helgen. I går var vi nämligen å firade min söta kusin som fyllt hela 20-år! :) En jättetrevlig kväll med underbart god mat! Hemmagjord tapas med massa gott och efter de en vit choklad kaka och en mörk chokladkaka! SUPERGOTT! :)
Underbart god tapas!

två sorters chokladkaka MUMS så gott! <3

Min fina kusin fixa! <3

DÖMD 2012

Då var årets upplga av DÖMD till ända. Har haft en toppen helg med trevligt folk god öl och en hel del fuskande med dieten ;) Men det var de helt klart värt!

För er som inte är studenter och därför inte vet vad DÖMD är, står DÖMD för D-Groups Öppna Mästerskap i Dart. Kort och gott är det fest i dagarna 3 med en darttävling där emellan :) DÖMD är en av de största händelserna på hela året och det kommer dartlag från olika Universitet runtom i hela Sverige.
DÖMD helgen startas upp med FörDÖMD, en kravall på torsdagen, på fredagen hålls den så kallade Medlingsrundan, en fulvinsrunda som avslutas med fest på [hg] senare på kvällen. På lördagen går själva Darttävlingen av stapeln:) På kvällen är det sedan finsittning, pris delas ut till helgens bästa utklädda lag ( man får klä ut sig om man vill, helst efter årets tema) och pris till vinnarna i Darttävlingen delas också ut. Sedan är det fest, AfterDart, hela natten lång!


Men jag nöjde mig ju inte så utan var ju bortbjuden på söndagskvällen med. Då var det firande av min kära kusin som fyllt år. Underbart god mat och för att inte tala om efterrätten!<3 Mmm, tur att jag hade fuskhelg! ;)
Med andra ord har det varit en toppenhelg! :D
DÖMD i Bilder:
Mattias och Sofia i väntan på att få gå ut på Midlingsrunda

Jag på Midlingsrunda

Pågående Midlingsrunda

Mellanfest hos Mattias

Me and my sis! <3

Gänget på [hg]

Finklädda för Sittning

Jag och Mattias

<3Me and Sis <3



Salo körde tranan, a.k.a Midsommar-posen!
självklart var fylleslipsen också på plats;)
DÖMD i korthet:
Plats: Kårallen/Campus Valla/[hg]/Kårallen
Signaturdryck: Öl
Hemkommst: ca 03.00 nästan alla kvällar 
Mest drag på dansgolvet: När 
DÖMDs bästa: Bra drag, trevliga studenter och att jag laga mitt märke (UTAN maskinares hjälp!)
DÖMDs sämsta: Att jag söp bort min röst (om någon hittar den på kvarglömda saker hyllan hör av er till mig!) och att toastmaserna inte hade full koll på läget under sittningen.

RSS 2.0