Skiktröntgen

I dag har jag varit uppe på US och gjort en Skiktröntgen eller Datortomografi som det kallas på läkarspråk. Det var lite läskigt men samtidigt rätt häftigt. Kändes dock lite overkill att ta till världens jätteapparat för att bara röntga ena handleden, men samtidigt en rätt farscinerande maskin. Det som är vitsen med en sådan här röntgen är att läkaren sedan kan se alla "lager" i min handled och han kan skrolla upp och ner för att titta närmare på de olika lagren. En mycket intressant teknink om ni frågar mig ;)

Ska bli skönt att få reda på om det fortfarande är något knas i handleden eller om den bara gör ont i största allmänhet.



Så här ser en Skiktröntgenapparat ut

Släktmys! <3

Strålande sol och födelsedagsfirande kan det bli bätter? Knappast, kan det bli de! Har i dag varit ute vid kusinernas landställe och firat moster som fyllde år igår. Toppendag med strålande sol, underbart god mat och mdryck tillsammans med mysigaste familjen! Kan inte bli bättre! <3
Grattis även till VÄRDENS BÄSTA UNDERBARASTE MAMMA på Mors dag! LOVE YOU SO! <3

Dukan V. 7 och 8

Inte mycket bloggande på senaste tiden då jag har mycket annat som tar upp min tid just nu! Ber om ursäkt för detta!

Nu kommer i alla fall en lite uppdatering på hur det går för mig i min kamp mot ett smalare liv. Jag har börjat tycka att det här med dietande är rätt trist, speciellt nu när det inte händer så mycket på vågen! Men det där med vågen har jag börjat inse att jag får släppa då, jag som tur är inte går upp men står still i vikt  tränar mera nu än innan och att jag antagligen bygger muskler. Dock märks det på kläderna att det händer saker och alla mina byxor hänger och tröjorna är förstora. Börjar som sagt tycka att det är lite segt nu så tillåter mig att fuska lite på helgerna. Ett smakprov här, lite choklad där och ett glas vin eller två kan slinka ner. Men tror inte det gör så mycket med lite fusk på helgerna så länge jag hänger i och tränar! Försöker springa 2 till 3 dagar i veckan, dock har jag inte kunnat springa så myclet denna veckan då jag har fått ont i halsen! Typiskt när det är sista veckorna kvar till blodomloppet och jag skulle börja satsa järnet! Men än så länge är det inte försent och jag hoppas hoppas att halsen mår bättre snart så jag kan ge mig ut och springa igen! Egentligen är det rätt komiskt hur mycket man kan förändras som människa! I höstas skulle jag aldrig i min vildaste fanatsi tro att jag skulle springa milen och bara för ett år sen trodde jag aldrig att jag över huvud taget skulle ge mig ut och springa! Jag har alltid hatat att springa och har jag någon gång mot förmodan sprungit har det varit typ när man varit på väg att missa bussen...


Nu däremot är läget ett helt annat! Jag tycker det är jätteskönt att springa och jag längtar ut i spåret för att se hur långt jag orkar denna gång! Mycket beror på att jag har trevligt sällskap när jag springet och typ världens bästa tränare, men ändå! Att jag springer är egentligen nåt helt otroligt och vill bara säga de till er alla där ut som tror att ni inte kan springa. KAN JAG KAN ALLA!


Min lyx när livet känns hårt! :)

Fullt upp så lite bloggande!

Oj oj, har hänt så mycket senaste tiden och varit så fullt upp att jag inte hunnit blogga en rad! Förra helgen var det en liten Weekend till Stockholm för att sedan fortsätta vidare till Uppsala för valborgsfirande! Och vilket valborgsfirande sen! Det bästa valborgsfirandet jag någonsin varit med om! :D Strålande väder, trevligt sällskap och god dricka ;) Dessuotm fick vi tillskott i familjen på valborg! Vi fick ett lite föl på valborgsnatten! En jättesöt, pigg liten kille! <3

Under veckan har det dessutom varit mycket action! På torsdagskvällen blev mamman till det lilla fölet sjuk. Det gick bra med henne men jag och mamma kollade till henne varje timme och detta resulterade i att jag sov 3 timmar den natten. Sen var det upp 05.00 för att jobba. Var rätt mör och trött i kroppen och efter alla dagens plikter gå på kravall på kvällen! Jag hade superkul på kravallen och var hemma först 05.00 :P Var rätt trött efter men nu börjar jag återhämta mig:)

I dag har det varit en fullspäckad dag med hästar, löpning och sedan släktmiddag och födelsedagsfirande! :) Var lite seg i benen men löpningen gick bra ändå så blev 11,5 km. Börjar kännas bra nu med springandet! :)

RSS 2.0