Träningsvecka 2

Denna vecka har träningen sett ut som tidigare vecka. Fortsatt med träningsschemat på nivå 1. Gjorde dock en lite miss, då jag inte han träna i början av veckan la jag alla träningspass i slutet, dagarna efter varandra. Detta blev lite tugnt sista dagen då det tog emot att träna med träningsverk! ;) 
Men skönt att känna att det ge något i alla fall. Skall nog hålla mig till nivå 1 en vecka till ifa innan jag gör över till nivå 2 :) 
 
Har inte hunnit springa något denna veckan, synd, men minst en 30 min prommenad har det blivit varje dag iaf! 
 
 
 
To be continued... 

Galainvigning

I går byttes studentoverallen och billig öl ut mot galainvigning och vin. :) 
Det var invigning av kirurgveckan som hålls nu i Linköping. Det var en trevlig tillställning men god mat, vin och underhållning. Sen skall man kanske anmärka på att viss underhållning var bättre än de andra! Men överlag en trevlig kväll! 
 
 
Ett glatt gäng som mingla! :) 
 
 

Nolle-p 2012

I morgon smäller det! Då börjar de nya eleverna på systemvetarprogrammet och detta innebär ju att årets nolle-p drar igång! :) 
Skulle egentligen inte vara fadder i år men på grund av vissa omständigheter och lite annat blev det så ändå. ;) 
Så nu blir det att dra fram ovven och förbereda sig för 2 veckors festande! Sweet!! :D 
 
Fadder Nussev taggar för 2 veckor fest! ;)

Träningsvecka 1

Denna veckan har jag startat igång med träningen för att få mer formad kropp. Detta är ett träningsschema som jag så småningom skall kombinera med mitt träningsschema för halvmaran. Det är ett relativt enkelt träningsschema och det jag gillar med de är att det går snabbt att utföra men samtidigt ger resultat (känns som så i alla falll, får se om det blir synliga resultat också vart efter;) ). 
 
träningsschemat är upplagt i olika nivåer och olika veckor. Vecka 1- 6 följer man de schema som syns här nedan, med start på nivå 1. När nivå 1 känns för lätt går man vidare på nivå 2 osv. Detta skall utföras 3 gånger i veckan kombinerat med annan träning, tex prommenader, cykling, jogging ect. Man får räkna med att hålla sig på en nivå i ca 2-3 veckor. 
 
 
Jag började med detta i veckan så jag befinner mig just nu på nivå 1. Första gången jag körde detta tänkte jag att det här kommer inte ge någonting. Det är alldeles för lätt och det ger typ ingenting! Det sa jag inte dagen efter då jag hade sån träningsvärk att jag knappt kunde röra mig. Nu känns det dock bättre och känner bara av träningsvärk lite när jag går i trappor eller skrattar för mycket ;) 
 
Jag har följt schemat 3 gånger i veckan och kombinerat det med minst 1 *30 min prommenader varje dag! 
Nästa vecka är tanken att jag skall fortsätta följa detta schema och gå prommenader men starta upp med löpningen lite mer (får se hur det blir med löpingen eftersom nolle-p drar igång nästa vecka!) 
 
Det verkar än så länge vara ett bra träningsschema och vi får se om det blir några resultat längre fram... To be continued... 

Kräftskiva

I går var jag på första kräftskivan för i år. Det var mycket trevligt! God kräftor, mycket öl och snaps och satt ute i princip hela kvällen! :)  
 
Testade dessutom på en ny spritsort jag aldrig provat förut. En smaksatt vodka från Polen! Złota Gorzka heter den och finns i smakerna apelsin och mint. När jag såg den Polska flaskan tänkte jag att den skulle smaka förjävligt och typ vara odrickbara för att den kommer enbart smaka starksprit och vara hur stark som helst ( Fördommar!) men den var supergod! Złota Gorzka betyder ungefär bittert guld och det var precis så den smaka. Lite bittert i början men oj så god sedan! Om ni stöter på den någon gång om ni är i Polen eller så! Testa!! :) 
 

Lunchdejt med bästaste Mia!

I går tog jag en tur in till universitetet för att plugga. Blev då en lunchdejt med Mia som också befann sig på Campusområdet:)
 
Har inte träffat MIa på heeeeellla sommaren så det var kul att träffas för att uppdatera varandra om livet, sancka skit och bara umgås! Mys <3 
 
 
 

Egen tid

Efter allt plugg idag blev det en lugn och avkopplande kväll med lite ompyssling av mig själv. Underbart efter en dag med slit att bara få sätta på lite soft musik och ta hand om sig själv en stund! Blev lite minispa men peeling, ansiktsmask och fix av naglar. Nu känner jag mig som en ny människa och är redo att ta mig an mer skolarbete i morgon! :) 
Nu blir det en stor kopp kaffe framför Tv'n och några avsnitt av Desperate Housewives! 
 
 
Resultatet av dagens lackande av naglar! 
Grundlack är Isadora Wonder Nail 642 
Tipp är målade med Kicks Make Up Nailpolish 54
 

Målet halvmaran!

Under semestern i sommar la jag ner allt vad bantning heter! Fortsatte träna lite och var rätt duktig med springandet i början av sommaren men sen rann de mer och mer ut i Skreas sand! Måste erkänna att det var skönt att kunna äta och dricka vad jag ville och märkte att koppen behövde en paus från tränandet då jag i början av soomaren kände av i knäna att jag sprungit förmycket! 
Men nu är sommaren över och det är dags att ta tag i och bränna bort de där kilona jag la på mig under sommaren! Ja dessvärre gick jag upp i vikt i sommras :( 2,5 kilo men nu ska de och lite till BORT!!! :D 
 
Skall inte fortsätta och dieta och vara extrembantare som tidigare men jag skall fortsätta följa Dukan diten lite och mestadels äta kött och protein. Har märkt att det är väldigt bra kost när man tränar! :) 
 
Har lagt upp träningsschema för hösten och om 30 veckor skall jag vara tränad nog att springa halvmarathon! Får se om jag klarar de! Men till nästa sommar skall jag i alla fall vara i den formen då jag skall springa Göteborgsvarvet då! Oj oj, hur skall de går... :S
 
Ni som är intresserade att följa mig i min träning och mot mitt mål att spring halvmaran kan göra de här på bloggen då jag med jämna mellanrum kommer lägga ut hur jag tränar, när jag tränar, vad jag tränar och resultatet av denna träning! 
 
 
 
 
Idag börja allvaret! Nu ska här tränas! :p
 
 
 
To be continued... 
 
 

OS London 2012

Nu är OS i London avslutat och de gjorde de med dunder och brak i en jätteshow som sändes på TV i natt. Det var verkligen ett avslut utöver de vanliga med Britternas stösta stoltheter i Artistväg! Showen hade temat Engelsk pop! London har verlkigen stått för ett fantastiskt bra OS! :) 
Vi tackar och hyllar alla som gjort OS i London möjligt och genomfört det med bravur! 
Vi tackar och hyllar även de Fantastiskt duktiga Idrottstjärnor som presterat utöver det vanliga! Otroligt att det finns såå duktigt idrottare! 
 
Även fast man inte befinner sig på plats så känner man av OS febern överallt och till och med i sporter som man inte är intresserad av ett dugg sitter man och hejar på Sverige och våra svenska stjärnor! 
 
Hylla dem som hyllas bör! Stort och bra jobbat alla ni som tog medalj och Lyfter på hatten och hyllar alla våra Svenska hjältar! 
 
 
 
 
Självklart har jag haft OS-naglar! Heja Sverige! 
 

Frulle

 
Nu frukost sedan blir det plugg, plugg, plugg... 

Hemma igen...

Nu är jag hemma igen efter en skön helg i Falkenberg. Nu har jag packat ihop alla sommarkläder och alla andra sommargrejer för nu är det snart dags för vardagen och hösten att göra sitt intrång... Låter lite trist när man tänker på att hösten snart är här, eller ja snart och snart! Hela sommaren har ju varit en enda lång höst med tanke på de väder som varit här hemma i Svedala! Men nu är det snart dags för den riktiga hösten att komma och det är lite tråkigt att sommaren alltid går så fort! Hinner ju knappt komma till sommarstugan innan det är dags att åka hem igen.... 
Aja, var mysigt att förlänga sommaren lite och skönt att spendera helgen i Falkenberg! Dessutom var det ju bra väder!! :D 
 
Nu är det dags att ta tag i sig själv, skola, plugg och vardag igen men skall inte dröja allt för länge innan jag är tillbaka i mitt underbara Falkenberg igen! :) 
 
Jag i mitt Parais! 

Verkligheten kommer ifatt...

Hur skönt jag än har det och hur mycket jag än vill förlänga sommaren, kommer verlkigheten krypandes ifatt en. Därför var det med en hel del motstånd som plugget åkte fram i dag och det är dags att förbereda sig in för skolstart... 
 

Härlig förmiddagspromenad!

I dag stratades dagen upp med en skön förmiddagsprommenad på 1 timme med de två busiga! Underbart! :) 
 

Paradiset!

Äntligen är jag tillbaka i mitt paradis Falkenberg igen! Blir i alla fall några dagar här :)  Underbart att förlänga sommaren lite till! ;) 
 
 
 
 

På väg...

På resande fot


Nu kan jag blogga igen!


Den senaste tiden har det varit något fel på min inloggning hit till bloggen. Men nu är det fixat så nu kan jag blogga igen! :D 
 
 

Det närmar sig...

Nu är det nära!! Bröllopet närmar sig med stormsteg och om bara några dagar smäller det! Ska bli så roligt!!! :D 
 
Idag har bestyren varit i full gång och allt från resande av tält till prata med kanorn och avstämmning med toastmastrarna har checkats av från listan! Men som väl är går allt hittills enligt planerna och detta kommer nog bli århundradets fest!! :D 
 
Efter dagens hårda arbete blev det ett välförtjänt kvällsdopp! :D 
 

RSS 2.0